Dersin Adı | Mesleki Gelişim Etkinlikleri I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DT 209 | Güz | 0 | 2 | 1 | 2 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencileri ilgi duyduğu alanlarda, üniversite içinde ve dışarıda düzenlenen sergi, konser ve konferans ve sosyal aktiviteler konusunda teşvik etmek, katılımlarını sağlamak, dönem başında belirlenen bir proje konusu ile ilgili olarak grup/takım çalışması halınde araştırma yapıp elde ettikleri bilgileri dış ticaret alanında faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak/incelemek ve tüm bulguları içeren bir rapor hazılayarak sunmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mesleği ile ilgili alışılageldik alanların tekrar incelenmesi ve/veya değişim ve gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan fırsatların farkındalığının yaratılması için alan çalışması yaptırmak |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygulama, teori, tanışma, destek ve iletişim konusunda beyin fırtınası, iş hayatında 4 ders, firmalar hakkında sunum, 2015-2016 çalışma tablosu hakkında sunum | Uygulama,teori,ödev |
2 | İlişki yönetiminin verimlilikte ki önemi, iş hayatın da davranışsal seçimlerimiz ve ilişkilerimize etkisi, iş hayatında kişileri etkilemek için seçtiğimiz davranışlar, uluslararası kara nakliye modülüne giriş, taşıma konvansiyonu, tır karnesi, gümrüklerden geçiş modeli, gümrüklerde kullanılan saha biçimleri | Uygulama,teori,ödev |
3 | İş hayatında ilişki yönetimi nasıl olur, ilişki kurarken seçtiğimiz temel davranışlar, CMR konvansiyonu, karayolu taşıma şekilleri, komple ve grupaj taşımalar | Uygulama,teori,ödev |
4 | İş ortamında stres kaynakları, konumumuza göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek, güven neyin fonksiyonudur, iş hayatında güven ortamını nasıl geliştirebiliriz, Uluslararası karayolu taşımacılığı için geçiş ve yetki belgeleri, | Uygulama,teori,ödev |
5 | İş ortamında stres kaynakları, konumumuza göre iş hayatında ilişki ağını geliştirmek, güven neyin fonksiyonudur, iş hayatında güven ortamını nasıl geliştirebiliriz, Uluslararası karayolu taşımacılığı için geçiş ve yetki belgeleri, | Uygulama,teori,ödev- |
6 | İzmir ESB’de hidromek firmasına saha ziyareti, iş ortamı, fabrika ortamı, | Uygulama,teori,ödev |
7 | İş hayatında insan kaynağını etkin yönetmek, iş hayatında yönetici ve lider kavramları Geri bildirim nedir ne değildir, uluslararası kara taşımacılığında kullanılan uluslararası teslim şekilleri. | Uygulama,teori,ödev |
8 | İş hayatında yetki devri insiyatif kullanma, iş ortamında öğrenme tarzları, iş hayatında performans yönetim süreci ve kritik unsular, dış ticarette nakliye sigortası, | Uygulama,teori,ödev |
9 | Schenker Arkas firmasının gümrüklü ve gümrüksüz genel antrepo ziyareti, iş süreçleri, İthalat- ihracat yükleme modülleri | Uygulama,teori,ödev |
10 | Dış ticarette gümrük müşavirliği, işlevi, yetkilendirilmiş gümrük modülü, | Uygulama,teori,ödev |
11 | Çeşme limanı gümrük sahası, Ulusoy ro-ro işletme ziyareti, sahada ki işlevler | Uygulama,teori,ödev |
12 | Uluslararası nakliyede dış ticaret filo yönetimi, uluslararası taşıma yapan araç tipleri ve modülleri, | Uygulama,teori,ödev |
13 | Dış ticarette yetkinlikler, iş hayatında koçluk, liderlik ve duygusal zeka, uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı | Uygulama,teori,ödev |
14 | Proje raporunun sunulması | |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Konuya göre Dersi veren Öğretim görevlisi tarafından öğrenciler yönlendirilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 30 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 68 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır. | |||||
2 | Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir. | |||||
3 | Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır. | |||||
4 | Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer. | |||||
5 | Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır. | |||||
6 | İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar. | |||||
8 | Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||
9 | Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | |||||
12 | Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest